تماشای قصه های صادق هدایت در «یازده جریحه روح»

فیلم بلند «یازده جریحه روح» پنجشنبه 10 آبان در سینماتک خانه هنرمندان ایران اکران می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی گروه، فیلم بلند «یازده جریحه روح» که در تابستان سال 1399 با کارگردانی فرزاد امینی ساخته شده است روز پنجشنبه 10 آبان در سینماتک خانه هنرمندان ایران اکران می شود.

«یازده جریحه روح» بر اساس مجموعه «سه قطره خون» اثر صادق هدایت، توسط فرزاد امینی نوشته شده و در گورستان تاریخی سفیدچاه فیلمبرداری شده است.

امینی درباره نام فیلم اینطور توضیح داده است: «یازده جریحه روح» روایت زخم های روح است که در انزوا آدم را می تراشد و می خورد. این زخم ها را صادق هدایت در یازده قصه «سه قطره خون» تشریح می کند.

ساختار این فیلم اپیزودیک است و یازده اپیزود دارد که هر اپیزود روایتگر یک داستان از مجموعه «سه قطره خون» است. اپیزودهای این فیلم بدین ترتیب هستند: «سه قطره خون»، «گرداب»، «داش آکل»، «آینه شکسته» تا «گجسته دژ» که آخرین قصه است.

بازیگرانش (به ترتیب الفبا) مهدی بازدار، نازنین زهرا برومند، محمد پسندیده کار، سروش حائری، آزیتا رحیمی، فرزانه فرجی، مونا کریمی، کیانا کریم پور، مهربان کشاورزی، رضا میرجلیلی هستند که در این فیلم ایفای نقش می کنند. بازیگران در هر اپیزود نقش هایی متفاوت دارند.

همچنین از عوامل این فیلم می توان به مدیر تولید: امیرعلی علیشاهی، فیلمبردار: فرزاد امینی، صدابردار: حسن شبانکاره، صدا گذاری: مهدی منصوری، اصلاح رنگ: علیرضا مجیری، طراح لباس: غزاله فراهانی کیا، تدوین و طراحی صدا: فرزاد امینی، دستیار تدوین: امیرعلی علیشاهی، دستیاران کارگردان: محمدعلی کنجدی و یاسمن پی سیار و روابط عمومی: امیر پارسائیان مهر اشاره کرد.

علاقه مندان به تماشای فیلم «یازده جریحه روح» می توانند به سایت تیوال مراجعه کنند و نسبت به رزرو رایگان بلیت اقدام کنند و یا در ساعت 16:00 روز پنجشنبه، 10 آبان به خانه هنرمندان ایران، سالن استاد فریدون ناصری مراجعه کنند.

نظرات

captcha